klik...klik..klik!!!!!

Rabu, 3 Oktober 2012

Sejarah Tesco


Sejarah Sir Jack Cohen adalah pengasas Tesco pada tahun 1924. Selepas berkhidmat dalam angkatan tentera sewaktu Perang Dunia Pertama,

beliau telah memulakan perniagaannya dengan menjual barangan dapur di pasar London East End pada tahun 1919. Jenama barangan Tesco mula 

muncul pada paket teh pada tahun 1920-an, sempena nama T.E Stockwell, pembekal teh dan dua perkataan pertama nama Cohen. Kedai Tesco pertama

dibuka pada tahun 1929 di Burnt Oak, Edgware. 

Pada tahun 1947, Tesco Stores Holdings Ltd telah diapungkan dalam pasaran saham dengan harga saham 25p. Harga pada Mac 2001 adalah sekitar 260p

. Selepas perang Dunia II, Jack Cohen membuka Kedai Layan Diri Pertama Teo di St. Alba pada tahun 1948 dan tidak lama kemudian iaitu pada tahun 1956 

beliau membuka supermaket layan diri pertama di Maldon. 

Sehingga tahun 1960-an, Tesco telah menjadi nama yang tidak asing lagi dalam membekalkan barangan dapur, makanan segar, pakaian dan barang-barang 

kegunaan rumahtangga. Tesco disenaraikan dalam Guinness Book of Record pada tahun 1961 apabila ia membuka kedai paling besar di Erpoah iaitu di Leicester. 

Pada tahun 1970-an, Tesco telah menjadi satu nama yang besar. 

Di antara tahun 80-an dan 90-an, syarikat telah melebarkan sayapnya dalam perniagaan dengan memperkenalkan konsep membeli-belah yang innovatif seperti stesen petrol,

pemakanan kesihatan, membuka Tesco Metro yang pertama diikuti dengan Tesco Express, memperkenalkan loyalty Car, home shopping, Jualan langsung Tesco,Tesco Babyhub dan banyak lagi. 

Tesco International. Pada tahun 1990-an Tesco memulakan langkah memperluaskan lagi operasi mereka di luar Britain. 

Kedai pertama Tesco di luar Britain adalah di Hungary pada tahun 1994. Seterusnya Tesco membuka kedai-kedainya di Poland, Slovakia, Republik Czeck dan Republik Ireland. 

Di Asia, Tesco melebarkan sayapnya di Taiwan, Thailand, Korea Selatan dan sekarang di Malaysia. Tesco Malaysia. 

Malaysia merupakan pasaran yang sesuai untuk Tesco kerana ia menawarkan kestabilan politik, dengan majoriti penduduk adalah dalam kumpulan pertengahan dan hidup selesa.

Rakan kongsi syarikat tempatan adalah Sime Darby, dan Tesco Stores Malaysia telah diwujudkan pada tahun 2000 dan penyelidikanpun bermula. 

Berdasarkan objektif Tesco International, hypermarket ini akan menawarkan 86,000 jenis barangan makanan juga barangan bukan-makanan. Tesco menjual jenamanya dan memiliki

barangan yang berjenama Tesco yang dianggarkan berjumlah 2,000 barangan berlabelkan Tesco setiap tahun. 

Sir Jack Cohen satu-satunya keluarga JEWISH (YAHUDI) yang terkemuka di Eropah (Britain). Keluarga Cohen memiliki saham majoriti dalam syarikat TESCO. 

Keluarga ini yang tersenarai dalam 500 keluarga terkaya di Britain juga merupakan penyumbang utama dalam kerja-kerja mengumpul derma untuk masyarakat Israel dan Yahudi di seluruh Eropah.

Syarikat TESCO menduduki tangga ke-111 dalam Fortune Global 500, yang menyenaraikan syarikat-syarikat gergasi daripada seluruh dunia. (Sumber: BBC Publications) 

Oleh itu, kepada semua warga Islam terutama yang tinggal di kawasan Puchong, Melaka "TOLONGLAH JANGAN BELI" barangan syarikat kepunyaan Yahudi yang

terbesar dan terkemuka di dunia... Syarikat ini juga yang telah dan akan menyumbang wang/harta untuk Israel membeli senjata untuk membunuh Muslim Palestin dan Muslim serata dunia. 

Ingat setiap ringgit dan sen yang anda belanjakan di TESCO akan digunakan untuk membunuh dan menindas saudara yang seagama dengan anda. 

MODERATOR - maklumat lanjut boleh didapati di website berikut:

http://www.tesco.com/corporateinfo/

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/1270200.stm

http://www.mytowerhamlets.co.uk/towerhamlets/celebs&gossip-business.htm

3 ulasan:

  1. Suami saya dan saya mempunyai kredit yang sangat buruk apabila kita mendalam kepada ahli hukum kewangan sehingga sejauh mana kita memohon kebankrapan, kita mempunyai sedikit atau tidak ada wang untuk menghantar anak perempuan kita ke emily ke kolej yang kita tidak mampu. Kami mengawal pinjaman gaji (syarikat pinjaman), yang telah membantu orang seperti kita, mendapat perubahan gadai janji. Setiap syarikat yang dihubungi kami mahu bayaran sebelumnya $ 1,000 hingga $ 2,000 yang kami tidak mampu. Kerana kami fikir kami tidak mempunyai harapan memilih untuk menjual atau kehilangan rumah anda dengan menutupnya. Kemudian saya berjumpa dengan majalah tempatan dan penutupnya ialah Perbadanan Ikatan Pinjaman. Tiga langkah utama; 1. Anda menghantar permohonan elektronik. E-mel: albakerloanfirm@gmail.com 2. Sediakan cara pengenalpastian yang betul sama ada warga negara anda memegang kad pengenalan atau lesen memandu dan maklumat akaun bank anda. 3. Pinjaman diproses, diluluskan dan dihantar. Cerita panjang dipendekkan, mereka membantu mendapatkan pinjaman pada kadar tetap 4% dan diubahsuai dengan pembayaran yang disemak semula. Mereka juga memberikan pinjaman anak-anak perempuan mereka untuk menyelesaikan gaji penuh kolej saya. Kami bekerja dengan pinjaman Lasson, yang memberi amaran kepada kami tentang kemajuan seluruh dunia. dia melakukan semua dokumen, panggilan telefon, dll. Mereka melakukan semuanya dan kami mendapat pinjaman yang kami terima. Apabila saya bersetuju dengan terma pinjaman mereka dan saya menyerahkan butiran bank saya, saya membayar harga yang berpatutan untuk perkhidmatan ini. Kita tidak akan mampu untuk mendapatkannya semudah dan berpatutan kerana melalui proses transformasi mereka dengan pengetahuan kita. Saya tidak mempunyai masa untuk mengucapkan terima kasih, jadi TERIMA KASIH! Saya tidak dapat meminta pasukan yang lebih baik. Saya dikemas kini dengan pembiayaan semula. Terbaik untuk anda, gadai janji bergerak Jika anda mempunyai masalah seperti kami, hubungi syarikat penyelesaian pinjaman. Mereka boleh bekerja. Yang ikhlas, Timothy dan Maria mengadopsi pada 15 Mac 2018 di Columbus, GA

    BalasPadam
  2. Jika anda mempunyai masalah kewangan, maka sudah tiba masanya untuk anda tersenyum. Anda hanya perlu menghubungi Encik Benjamin dengan jumlah yang anda ingin pinjam dan tempoh pembayaran yang sesuai dengan anda dan anda akan mempunyai pinjaman anda dalam tempoh tiga hari bekerja. Saya hanya mendapat manfaat untuk keenam kali pinjaman sebanyak 700 ribu dolar untuk tempoh 180 bulan dengan kemungkinan membayar sebelum tarikh tamat tempoh. Encik Benjamin telah membantu saya dengan pinjaman.Membuat hubungan dengannya dan anda akan melihat bahawa dia adalah seorang yang sangat jujur dengan hati yang baik. E-melnya adalah lfdsloans@lemeridianfds.com dan nombor telefon WhatAppnya ialah + 1-989-394- 3740

    BalasPadam
  3. Helo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, harap saya cadangkan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka tetap menjadi syarikat pinjaman yang sebenarnya. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana ditangkap oleh orang kerana berhutang.

    Saya hampir menyerah sehingga saya meminta nasihat seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa berlengah-lengah atau kecewa, jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan daripada Ibu Alicia Radu

    Saya ingin anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti menganggap diri anda sangat bertuah kerana berpeluang membaca kesaksian ini hari ini. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda bebas menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain setelah anda menerima pinjaman anda.

    BalasPadam