klik...klik..klik!!!!!

Isnin, 1 Februari 2010

Tip Meningkatkan jualan dan Mencari rakan kongsi

Tahniah, selamat datang ke dunia terangsang DCL. Lebih Adil Lebih Sukses.

Pertama sekali kita perlukan perkara asas MLM iaitu menjalankan rukun 5M iaitu Mengguna, Menjual, Menaja, Memberi Servis dan Menghadiri Perjumpaan/ Kelas DCL.

Mengguna produk2 DCL 100%. Tukar produk yang kita sedang gunakan kepada produk DCL. Produk penjagaan kesihatan gunakan sepenuhnya Produk DCL, serbuk pencuci pakaian tukar kepada serbuk pencuci pakaian DCL iaitu SA9, sabun mandian tukar kepada Shower Scrub DCL. dan apa sahaja produk yang kita pakai kepada produk DCL yang mana ada le, yang tak ada teruskan dengan yang sedia ada.

Menjual - Sebenarnya produk DCL ini tak perlu dijual macam salesman tu... hanya sekadar menceritakan atau berkongsi dengan kawan2, saudara mara dan ahli keluarga kita. Dengan hanya bagi orang merasa atau mencuba produk DCL mampu mendapat jualan. Bagi kita yang baru dalam DCL, 80% daripada aktiviti kita adalah menjual.

Menaja adalah satu perkara penting dalam perniagaan DCL. Ianya perlu dilakukan secara berterusan. Bagi kita yang baru dalam DCL, 20% daripada aktiviti kita adalah menaja.

Memberi khidmat hanya berlaku bila kita mula ada ahli rangkaian dan pelanggan. Perkhidmatan adalh satu perkara penting dalam perniagaan. Ianya perlu dilakukan secara berterusan.

Manghadiri perjumpaan mingguan adalah satu perkara wajib. Di KL kita mengadakan perjumpaan mingguan setiap hari rabu jam 8.30malam - 10.30malam. Di kawasan lain, cubalah bertanya dengan rakan niaga atasan hari2 perjumpaan di kawasan tersebut. Kursus, seminar dan majlis pemberian anugerah juga adalah perkara wajib kita hadiri. BAWA RANGKAIAN ATAU PROSPEK KITA BERSAMA KE SETIAP PERJUMPAAN2 DCL. Walaupun Menghadiri perjumpaan adalah perkara akhir dalam rukun 5M tetapi ianya adalah perkara paling penting yang mesti kita lakukan. Dengan menghadiri majlis, kita akan dapat maklumat produk, maka menggalakkan kita MENGGUNA, maklumat ini juga akan merangsang rangkaian dan prospek kita membeli, maka berlakunya MENJUAL. Penajaan juga akan berlaku bagi kita yang datang bersama prospek dan kita juga dapat ilmu MENAJA dan secara tidak langsung kita belajar MEMBERI KHIDMAT terbaik kepada pelanggan dan rangkaian kita.

Buat MLM DCL ini ibarat belajar berenang, kita perlu terjun terus kedalam air untuk belajar berenang, bukannya belajar teori di tepi kolam. Begitu juga buat DCL, anda perlu terus buat setiap kali anda dapat ilmu.

Buat BETUL2 (usaha keras dan bersungguh-sungguh)
Buat CARA BETUL (hadiri kursus, seminar dan perjumpaan DCL)
dan PILIH SYARIKAT BETUL (tahniah anda telahpun berada dalam syarikat betul)
Insyaallah anda mampui meraih pendapat lumayan sehingga ketahap JUTAWAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan